AEG RAPIDO AG408

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG RAPIDO AG408 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Leijen 30-08-2017

Slechte accuduur

Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Apparaat nauwelijks gebruikt en oplader is defect.
Valt dus net weer buiten de garantie. Niet aanschaffen dus

evaeva1963 12-11-2014
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Na hem amper gebruikt te hebben blijkt nu dat de accu niet meer oplaadt. Het ding is echt zo weinig gebruikt dat ie eigenlijk zo de doos weer in kan en in de winkel op het schap kan. Vandaag toch weer eens even willen gebruiken en doet niets meer. De zuigkracht vond ik altijd al minimaal maar ja, nu is ie echt overleden. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding totaal uit evenwicht, wat een prul!

wallyhof 08-01-2014
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Ook eerst verbaasd over de klachten hieronder ,maar begrijp dat nu weldegelijk!
Accu raakt zeer snel op en is nu na 2 jaar al niet meer op te laden.
Geen prijs - ,kwaliteit -verhouding.

Wilfret1963 19-03-2012
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Apparaat nu twee jaar in bezit. Eerst redelijk positief, zeker over de zuigkracht. Na een paar maanden nam het plezier sterk af, nauwelijks meer zuigkracht. Zeker na een minuut. Na anderhalf jaar was het helemaal prut.
Een lomp apparaat, dat de naam kruimeldief niet waardig is!

J.de Reus 20-03-2012

Vreemd deze laatste negatieve beoordelingen,ik heb hem nu al een dikke 4 jaar in gebruik en nog steeds geen problemen.

Tommycat 04-03-2012
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Ik zou sterk afraden deze te kopen. Na langere tijd in bezit zijn de volgende dingen die opvallen; zuigkracht te laag, batterij snel minder krachtig ondanks lang laden, relatief zwaar en onhandig te hanteren.

LJ1950 21-08-2011
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Hebben deze kruimelstofzuiger nu 2 jaar gehad en van de zuigkracht is nauwelijks iets over. Zijn daar zeer teleurgesteld over omdat de stofzuiger er verder goed en degelijk uit ziet. Nee dat wat hij eigenlijk goed moet doen, zuigen, dat laat hij afweten. Zijn overgestapt naar de Philips Fc 6148 met de nieuwste accu en stopt met opladen en dat is een wereld van (zuig)verschil.

Remco18s 01-05-2011
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

@pauldv: je klinkt als iemand die een grote concurrent zwart wil maken. Je geeft alleen negatieve punten over dingen die niet kloppen.

Ik heb hem meer dan een jaar en ben zeer tevreden vooral over de prijs voor de degelijk die het apparaat biedt. De lader is superhandig, mag alleen wel een laadtstopper op zitten zodat hij niet constant door blijft laden, maar verder geen klachten.
Het design straalt luxe uit en de zuigkracht is echter optimaal veel beter dan die blokker merken waarvoor je soms aardig wat neer legt.
Reservoir legen is een eitje en het extra filter houdt de motor clean. Nooit gedacht dat ik een AEG zou kopen.

Pauldv 30-03-2011

---------- update review 30-03-2011 ----------
Heb dit onding vorig jaar gekocht, de naam was toen nog Rapido (Cyclonic). Als ik de reviews bij dit produkt bekijk heb ik mijn bedenkingen bij het systeem van reviews geven, geven de verkopers deze positieve reviews? Dit produkt is waardeloos, zuigkracht is minimaal (werkt nog maar op een snelheid)De wieltjes maken krassen op mijn tegelwerk en wanneer ik de opvangbak leeg maak moet ik wel heel goed opletten dat het filter niet (verder)stuk gaat. duurzaamheid is naar mjn idee ook zeer slecht. Dus mijn kruimeldief van Electrolux is een "KAT IN DE ZAK" produkt goed voor de milieustraat!!!.

---------- oude review 05-12-2010 ----------
Dit produkt is waardeloos! Zuigkracht in turbo stand is amper voldoende om pluisjes naar binnen te werken. Wanneer je hem moet ledigen moet je het hele voorstuk demonteren waarbij je moet opletten de plastic sluitingen niet te breken en de filter niet los te trekken.
Dit is mijn grootste miskoop van de laaste jaren!!!

goskam316 21-02-2011
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Deze meer dan 3 jaar gebruikt. Nu ben ik toe aan een andere ivm de accu die elke 3 min opgeladen moet worden. Prima apparaat om de kruimels mee weg te zuigen... Wieltjes zijn wel handig, ik zou willen dat er een grotere zuigmond op kon, maar dat zie je niet zo vaak.

Ik ga er nu weer 1 aanschaffen.

Lieke Schuurmans 18-01-2011
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Afgelopen week deze kruimeldief gekocht. Het is een goed apparaat! Hij zuigt prima en maakt weinig lawaai. De wieltjes zijn ideaal voor bijvoorbeeld de houten vloer. Verlengstukjes zijn altijd binnen handbereik voor andere oppervlakker. (zijn op te bergen in de kruimeldief zelf in tegenstelling tot bij veel andere in de lader) Zoals al in eerdere reviews te lezen is...hij is wel zwaar, maar dat vind ik niet hinderlijk omdat je hem toch steeds maar even gebruikt.

RickIve 11-04-2010
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Een goede koop. Vooral de wieltjes zijn ideaal, nooit meer krassen etc.

Joost Janssen 10-01-2010
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Goede kruimeldief. Maakt niet teveel lawaai, zuigt goed. De wieltjes onderaan zijn echt makkelijk. Daardoor wordt het zuigen lichter. (Het apparaat zelf is redelijk zwaar.

TtD 15-12-2009
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

+punten: Toepassing als autostofzuiger; erg handig vanwege snoerloos. Makkelijk uit elkaar te halen om elke keer ff schoon te maken. Goedkoop. Zo in de oplader elke keer. Wieltjes voorop verzacht t til- en sleepwerk.
-punten: jammer dat je voor de turbostand de knop moet inhouden; gebruik vnl alleen de turbostand. Zuigkracht toch niet zo sterk als van n echte stofzuiger. Relatief groot en zwaar.
Ben tevreden.

Helmut66 28-11-2009
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Heb het apparaat nu een paar maanden in bezit en ben zeer tevreden.
Ziet er leuk uit .
Zuigt prima en erg makkelijk schoon te maken .
Zeer degelijk ook .
Toen ik h'm net had drukte ik ipv de turboknop op de ontgrendelingsknop waardoor de voorkant vanaf 1.5 m op de grond viel.
Maar totaal geen schade.
Aanrader !

joepb 26-04-2009
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Ik heb deze kruimeldief aangeschaft na raadpleging van Kieskeurig op basis van de reeds geschreven reviews en ben blij dat ik dat gedaan heb.
Na het apparaat een dag aan de lader gehangen te hebben, en hem nu een paar dagen gebruikt te hebben kan ik het volgende zeggen:
- Goede zuigkracht, zeker wanneer de powerboost wordt ingeschakeld;
- Handig en veilig in het gebruik door de wieltjes bij de zuigmond (geen krassen op je tafel of vloer);
- Nadeel is het ophangsysteem; je moet echt oppassen dat je de zuiger goed erop zet anders valt ie er af of breekt het lipje waarop ie moet haken.

Samengevat: Goede kruimeldief, niet te duur (€ 51,- incl. verzendkosten).

Whitefarmer 25-04-2009
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Zeer mooi en strakke kruimelzuiger. Met zijn hoog vermogen heeft het een behoorlijke zuigkracht.
Makkelijk zijn de wieltjes zodat de mond niet beschadigd door b.v over de tegels te gaan.
De houder is ook makkelijk, hangt er meteen goed in, ook een degelijke houder bij voor staand neer te zetten en op te laden.

Leanderx23 05-09-2008
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Erg handig kruimelzuigertje voor de kleine dingetjes, ben niet veel gewend dus weet de normale zuigkracht van deze dingen niet, maar ben er wel tevreden mee. Zit ook een houder bij voor aan de muur en een om staand op te zetten, met oplader.

Legen gaat erg makkelijk en door filter blijft de aanzuiging schoon.

M. v. Bakel 11-01-2008
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Een prima kruimelzuiger, ben er echt over te spreken.
Deze zuiger is 12 volt, en het grootste model waardoor hij misschien wat zwaarder is als een andere kruimelzuiger. Een ander familielid heeft een iets (kleiner model, AG406) is wat lichter) en is ook zeer tevreden. De zuigkracht is enorm, het schoonmaken is makkelijk en er zitten wieltjes aan de voorkant waardoor de zuiger makkelijk is in het gebruik.
Ook voelt het apparaat erg degelijk aan.

J. de Reus 23-12-2007
Geschreven voor: AEG RAPIDO AG408

Was weer toe aan een nieuwe kruimelzuiger.
De oude Black en Decker heeft het weer opgegeven.
De zoveelste in korte tijd,daarom maar eens gekeken naar een ander merk.
Mijn oog was gevallen op een AEG,zag er wel rapido uit maar is hij ook zo rapido.
Na een 16 tal uren aan de oplader de volgende dag direct uitgeprobeerd.En het valt mij zeker niet tegen,het zuigen doet hij prima.Twee standen waaronder een normale en een turbo stand.
Maakt weinig lawaai en door de twee wieltjes die aan de voorkant zitten ideaal voor parket en laminaat zonder het te beschadigen.
Het verwijderen van het opgezogen vuil gaat vrij eenvoudig door het filter los te koppelen van de kruimelzuiger.Zwaarder vuil wat meestal blijft zitten aan de zuigkant van de kruimelzuiger kan desnoods(handig)door een klepje te openen met een gewone stofzuiger verwijderd worden.
Het opladen word aangegeven door een indicatie- lampje op de kruimelzuiger.
Twee hulpstukken,waaronder één voor de hoekjes en gaatjes en één met borsteltje.
Kruimelzuiger kan worden opgehangen aan de wand of met een standaard neergezet worden op de grond.
Kortom,eindelijk weer een prima,degelijke en design-volle kruimeldief en weet zeker dat ik er langer gebruik van kan maken dan zijn voorganger.
AANRADER!